dinsdag 22 maart 2011

Quiltweekend Elst

Ik zit nu nog na te genieten van het afgelopen weekend. Hét quiltweekend in Elst. Stel je voor: je zet ongeveer 55 dames bij elkaar in een grote zaal en laat ze los gaan op hun hobby...... Ja, die gekke hobby waarbij je mooie lappen in stukken knipt en dan weer aan elkaar zet ;-). Dan ziet dat er ongeveer zo uit:
 Eén grote ontploffing van lapjes, naalden,, spelden, draadjes, naaimachines, rolmessen, snijmatten enz. enz. enz. Maar leuk en gezellig dat het was ('s avonds een wijntje erbij en het werd nog leuker...)! Drie dagen lang quilten, patronen uitwisselen, workshopje volgen, kletsen, snoepen, show en tell, het strikkenspel, blokkenverloting, de slappe lach, affo's en nieuwe ufo's. 's Avonds gingen sommigen met halsbrekende toeren het trapje van het stapelbed op ( en 's ochtends er weer af!). Dit jaar wel voor het laatst in de Stay Okay in Elst. Jammer, het had door de jaren heen zoiets vertrouwds gekregen. De zaterdagse kroket en het zondagse ei..........
Hoe dan ook, inspirerend was het zeker. Ik heb volop aan mijn vingerhoedjes gewerkt, zwart-wit en grijze stofjes geruild, en de volgende scrapquilt in de steigers gezet (nee, ik had nog niet genoeg ufo's.... :-))) ).
Natuurlijk ook nog wat stof ingeslagen en een geweldig mooi boek: Nieuwe quiltontwerpen van Material Obsession.

                                             

2 opmerkingen:

Mieneke zei

Hoi AnneClaudine, ik heb op diverse blogs al over het weekend gelezen.
Maar het blijft leuk om weer een verhaal ervan te lezen en een foto te zien.
Ik ben wel een beetje jaloers hoor!!! :-)
groetjes!

Jantine zei

Ik had heimwee naar mijn piepende bed ;-(. Helaas vierde mijn vader zijn verjaardag dat weekend...