woensdag 30 maart 2011

Vingerhoedjes........

De afgelopen week heb ik verder geprutst aan de vingerhoedjesquilt. Hij ( of is het een zij???) groeit langzaam maar gestaag. Prettig werkje om er 's avonds even bij te pakken. Ik maak rij voor rij en laat deze nog even los van elkaar. Als ik denk dat het aantal groot genoeg is om een fatsoenlijke quilt te kunnen maken ga ik alles neerleggen, schuiven, omdraaien, herschikken enz. enz. Als het dan eindelijk op z'n plek ligt nummer ik de rijen en ga ik het hele gebeuren rij voor rij vastnaaien. Maar zover is het nog laaaaaaaaaaaaaaaaaaaang niet ;-))
Verder was het de afgelopen dagen natuurlijk heerlijk weer om buiten eens flink in de tuin te werken. De mini-moestuin is weer onkruid vrij en in het kasje staan de eerste zaailingen alweer boven de grond. De boontjes werden vandaag door Geert in hun kweekpotje gestopt. Nu weet ik wel dat dit ook rustig later in de volle grond kan maar gezien de ervaringen van vorig jaar........... Zodra er ook maar een boontje of bietje het in zijn hoofd haalde om boven de grond te komen of een paar blaadjes te laten zien werd het 's nachts vakkundig gekortwiekt door...? Ja, wist ik het maar. Om mijzelf dit jaar weer keer op keer de frustratie van een rijtje stoppeltjes te besparen wordt een en ander eerst zo groot mogelijk in de kas opgekweekt en dan buiten in de tuin 'losgelaten'. Eens kijken of dat beter gaat.

2 opmerkingen:

katrien zei

Hé jij maakt net als ik een zwart-wit vingerhoedjesquilt.Momenteel 600 stuks aan elkaar,vanavond update.

Shirley zei

ziet er al heel mooi uit, heb je genoeg zwart-witjes?