zondag 20 november 2011

Eindelijk...........

Eindelijk, daar ben ik weer eens. Heeft lang geduurd, ik weet het. De afgelopen weken vlogen voorbij met griep, verjaardag Geert, kinderfeestje, weer griep enz............
Maar goed, Geert z'n verjaardag was geweldig leuk. Draakje viel zeer in de smaak ook al is ze nog niet af. Het werd helemaal feest toen er nog een minidraakje ten tonele verscheen:
Deze ietepetieterige (15 cm) kleine draak is uit zijn drakenei gekropen op een taartenworkshop (georganiseerd door de evenementencommissie Laag Zuthem, waarvoor dank!)vlak voor de verjaardag van Geert. Ha, kwam dat even mooi uit! 't was wel een gepruts, zo'n babydraak van marsepein maar zo leuk om te doen. Wat vind je trouwens van de gifblauwe ondergrond. De marsepein is gekleurd met veilige kleurstof en zo niet? Dan zijn wij en de verjaarsvisite van binnen prachtig smurfenblauw gekleurd.
Niet alleen draakje viel in de smaak ook de andere cadeau's van ons en de visite waren reuze.
In twee weken heeft Geert de kazerne en wagens in elkaar gebouwd. Grotendeels zelfstandig maar wel met onze bevestiging dat het toch echt goed ging en alles op de juiste plek werd vastgeklikt.



En, hoor ik je denken, niets quilterigs te melden? Jawel hoor! Ik ben de afgelopen week verder gegaan met de mystery van Bonnie Hunter Eind vorig jaar, startte deze en ik was aardig op schema tot de laatste twee 'stappen'. We gingen toen verbouwen en ik heb alles ingepakt en goed opgeborgen. Het werd hoog tijd om alles even af te stoffen en er mee verder te gaan.
Dit is een gedeelte van de blokken / delen die al klaar zijn en wachten op het in elkaar zetten van de blokken.




Deze blauwe driehoekjes (300 stuks) moest ik nog snijden, dus dat was een goed klusje voor vandaag. Ik weet niet hoe het bij jullie was, maar hier was het de hele dag bar mistig. Brrrr, geen weer voor een leuke boswandeling. Samen met Geert maar een knutselmorgen gehouden..........
Het blijft toch leuk, lekker klooien met stofsnippers!




En wat krijgen we nou? Breiwerk?! Ja! Zo'n prachtig wolletje kon ik niet laten liggen. En het idee van een nieuwe lekkere warme sjaal staat me ook wel aan. Natuurlijk is het ook gewoon heerlijk om 's avonds met het zachte tikken van de naalden naast de warme houtkachel te zitten........ ;-))
Fijne avond allemaal!

2 opmerkingen:

Shirley zei

Geweldig die taart, haast zonde om het mes in te zetten! En ooh wat een mooie wol, dat is een genot om mee te breien denk ik. Die mysterie van Bonnie ken ik, het is een hele vrolijke, en je hebt er lekker pittige kleuren voor gebruikt.

Jantine zei

Prachtige taart, zou ik als jarige ook blij mee zijn.
Grappig, ik ben bij dezelfde stappen blijven steken ;-).