woensdag 2 april 2014

Wie wat bewaart.......

Vorig jaar rond deze tijd was het echt geen weer om lekker buiten te zitten. Een witte Pasen, het moest niet gekker worden............... Tijdens de laatste sneeuwperiode had Geert een verzoek:'mam, mag ik een grote sneeuwbal maken en die in de vriezer bewaren?' 'Ehhh, ja hoor, dat kan. En wat wil je daar verder mee doen dan?' was mijn vraag. 'Ik ga er wat leuks mee doen, ik weet nog niet wat, maar wel wat leuks.' Oke, zo gezegd, zo gedaan. Sneeuwbal gemaakt en in de vriezer gemikt. Afgelopen jaar kwam ik hem dan ook regelmatig tegen als ik op zoek was naar de boontjes, of zelfgemaakte appelmoes. Vandaag was het zo ver! Het was warm genoeg voor een leuk 'iets' met een sneeuwbal die inmiddels, na een jaar verblijf in de vriezer, een heuse ijsbal was geworden:

 Gewapend met de geologenhamer van z'n vader en een veiligheidsbril op z'n neus, zou het gebeuren....

Tsjakka!!!
'Dit gaat goed hoor!






Ook de laatste stukjes moesten onder de hamer..... Natuurlijk met een speciaal voor de laatste stukjes uit de schuur gehaalde grote hamer.

'Dat was leuk, of niet Boetsie?'





3 opmerkingen:

ria vogelzang zei

Dat was zeker hartstikke leuk!
En het had mij ook nog wel wat geleken, zeker met zo'n prachtige hamer.... :)
Goed idee, Geert!
Groetjes, Ria.

Jantine zei

Oh hoe verzint hij het. Prqchtig!

conny's quilts en creaties zei

Wat een grappig verhaal!