maandag 27 juni 2011

Over jam en een buurman die ging vissen.....

Leuke cryptische titel of niet? Ik zie die wenkbrauwen al omhoog gaan... ;-))) Vorige week kreeg ik een grote bak met aardbeien. Werkelijk heerlijk maar veel te veel om zo even weg te eten. Nu had ik al gezien dat in onze tuin aan de bessenstruiken een aantal zwarte bessen rijp waren. Tijd om even te gaan plukken dus. En zie hier het resultaat:
Een heerlijk pannetje met aarbeien-bessenjam. Ziet er mooi uit, prachtig die kleur, vind je niet? En lekker!!!






Tja, en dan die buurman! Tijdens het wandelen met Boetsie kreeg ik van mijn buurvrouw de vraag of wij ook vis lusten. Nou dat doen we wel. Wat bleek, buurman was op dat ogenblik aan het forelvissen....... en zij lust geen vis. Buurman mocht dus niet alle vis houden ;-)) En ja hoor, halverwege de middag kwam buurman aan met twee vissen.
Goed, plannen voor het avondeten omgegooid, het werd geen kip met mie maar vis met ?? Snel kijken wat ik in huis had om de vis te bereiden en een krop sla uit de moestuin gewipt.
Het werd geroosterde forel met tijm. En het smaakte heerlijk!!! Het recept is te vinden in het kookboek 'The naked chef'van Jamie Oliver, en is zeker de moeite van het proberen waard.

En is er dan helemaal niet gequilt deze week? Jawel hoor, niet zoveel, maar toch....
Er zijn 40 vingerhoedjes aan elkaar gezet en 4 klosjes genaaid.








Tot slot nog een beetje waterpret. Want wat doe je als het kleine baasje naar bed is gegaan en je als labrador toch wel erg verzot bent op water?


Dan neem je zelf nog even een verfrissende duik. Bommetje!!!

Geen opmerkingen: