vrijdag 7 december 2012

Winterse wandeling

Kijk, dat was nog eens een verrassing gisteren. Uit je mand rollen en dan een witte wereld instappen. Wel wat frisjes aan de poten, maar ach, een kniesoor die daar op let. Na dat ik samen met mijn kleine baasje uitgebreid in de achtertuin door de sneeuw had gerold was het tijd om hem naar school te brengen.  En weet je wat dan zo leuk is? Om even door te lopen en een lekker lange wandeling, een km of zes,  rond De Colckhof en De Alerdinck te maken. 


Ik ben er klaar voor, het vrouwtje ook. Loop je even een rondje mee?





Hier beginnen we, bij het fietspad naar Heino. Het is iets na half negen, de zon piept net een beetje boven de bosrand uit. Joepie, de riem gaat af en ik kan mijn poten strekken. Lekker gek doen in de sneeuw!



Hé, waar blijf je nou? 


Kijk, we zijn al bij De Alerdinck aangekomen. Het vrouwtje vindt het net een kerstkaart. En jij, kom je al een beetje in kerststemming nu Klaas weer richting Spanje is vertrokken?

Kijk, mooi hè? De ijskristallen schitteren in het zonlicht. Maar pas op hoor, niet te dicht bij met je neus! (en ik kan het weten...). Het is namelijk schrikdraad! afgelopen zomer sprong ik hier met vier poten tegelijk van de grond, ai, ai.....

Hmm, we zijn al weer bijna thuis.


Jaaaa, we zijn weer in Laag Zuthem.


En dan, voor het vrouwtje lekker een bakje koffie met een stukje chocoladeletter van de Sint en voor mij een heerlijk kluifje. Jammie!

Een poot van Boetsie

Geen opmerkingen: