dinsdag 8 januari 2013

Ufo nr........................???



Nu alles en iedereen, na de feestdagen en de vakantie, zo weer zijn eigen ritme oppakt, wordt het hoog tijd om jullie even bij te praten over de vorderingen van een ufo. 

In de kerstvakantie kwam zij (klik) een dagje quilten. Reuze gezellig natuurlijk! 'Wat gaan we doen?' was de vraag (naast kletsen met thee, koffie en lekkers...). Ik besloot een ufo op te duikelen uit de kast. Het is de Bow Dacious uit het boek 'Leaders and enders' van Bonnie Hunter. Ik maak zelden (eigenlijk nooit) een quilt uit een boek. Maar deze scrapquilt (hoe kan het ook anders) kon ik niet weerstaan. Zo'n 2,5 jaar geleden startte ik met het maken van de Bow Tie blokken. Toen ging de mystery van Bonnie van start, Roll Roll Cotton Ball ( nee, helaas, ook nog in het ufo stadium...) en werd de Bow Dacious even geparkeerd. Tijdens de verbouwing begin 2011 werd de desbetreffende doos keurig opgeborgen. Hoog tijd om het geheel weer eens te voorschijn te halen!.


Er waren al 30 blokken klaar.
Rap aan de slag gegaan (en de boel startklaar op de tafel laten staan) en een paar dagen later was het aantal gegroeid naar de benodigde 49 blokken.



Tijd om de blokken per 4 van een zandkleurige sashing te voorzien.



Even kijken hoe dat staat..................


Leuk, zo'n groeiende quilt....................

Zo, alle sahsings zitten op hun plek. Het wordt een lekkere grote lap! De top meet nu al zo'n 1,80 bij 1,80. Nu nog twee randen...............

Wordt vervolgd!

4 opmerkingen:

Shirley zei

Anne Claudine, hij is schitterend! Deze kriebelt ook zo enorm bij mij, maar hij mag achteraan aansluiten, filevorming. Vertel je er ook op bij de QKers, (gewoon knippen en plakken ;-) vinden ze vast fijn.

Quiltprinses zei

Hallo Anne Claudine,
Leuk! Ik heb je blog gevonden. Je quilt is heel leuk geworden. Bonnie Hunter heeft zulke leuke dingen! Ken je haar mysterie Easy Street? Ook heel verleidelijk om aan mee te doen.
Groeten uit Staphorst.

Rene zei

Ik heb deze quilt in het echt gezien. Hij is heel mooi!

Jantine zei

Ha, dat was een goede stimulans, die gezellige visite ;-)... Hij wordt echt schitterend! Fijn dat je zo weer in de juiste swing bent gekomen, of gaat het ten koste van je afstuderen?