maandag 1 juli 2013

De restanten van de restanten..............

In een voorgaand blogje schreef ik al over het tasje dat ik maakte van een restant blokjes van een quiltje. Tja, en wat doe je dan als er dan nog steeds een paar restjes over zijn? 
Dan ga je nogmaals aan de slag met de restanten van de restanten!
De werkwijze (klik) is hetzelfde als bij het grote tasje,de blokjes met een overhands steekje aan elkaar naaien enz.


Kijk, de grote variant kende je al, de kleine is net af. 


 Zie je de rits? Paars met een rose runnertje! Ik werk graag met ritsen aan de meter. Het heeft als voordeel dat je zelf de lengte van je rits kan bepalen én je eventueel een afwijkende kleur runnertje op je rits kan zettten.

 
Het kleine tasje (etuitje) is groot genoeg voor wat pennen of zo. Gebruiken als make-up tasje om mee te nemen kan ook. Maar dat laatste is aan mij niet besteed. 's Ochtend gaat er wat optutspul op en dat is het dan wel voor de rest van de dag. Pennen en aanverwante artikelen gebruik ik vaak de hele dag door........... Drie keer raden waar het tasje voor gebruikt gaat worden ;-)


En of alle restblokjes nu op zijn? Ehhhh, nee, er zijn er nog een paar.............. misschien net genoeg voor......

1 opmerking:

Gonny zei

Van die handige tasjes kan je er niet genoeg hebben. Op naar de derde:-)