woensdag 30 oktober 2013

Voorbereidingen voor de Mystery van Quiltville.....



Heb je het beertje al gezien? Die groene, rechts naast dit bericht? Het is de nieuwe button voor de mysterie van Quiltville. En ja, ik heb het voornemen om 29 november te starten met dit project. Maar voordat het zover is wil ik wel een andere top afmaken, anders komt er heel gemakkelijk project nr. ? bij dat nog de finishing touch nodig heeft. Hierboven zie je al een stukje van de top. Een simpel patroon dit keer, maar wel lekker scrappy!

Dus, machine op tafel en aan de slag!

Dit project wordt gemaakt op een Singer 15K. En nee, ik heb haar nog niet aan jullie voorgesteld. Ze is er al een tijdje maar stond nog niet vermeld op dit blog.
Ze komt uit een hoekje van de kringloopwinkel. Totaal vastgelopen, en smerig ging ze mee naar Laag Zuthem om daar eens stevig onder handen genomen te worden.
 Het is een flinke dame die aardig weegt, meer dan mijn andere Singers. En verder? 
Zoals gezegd, het is een Singer 15K, geproduceerd op 11 oktober 1949 in Clydebank, Scotland. 
Het prettige van de 15K is dat ze ook achteruit kan stikken. 


Ze heeft een prachtig motief op de zijplaat



 En ook de achterplaat mag er wezen.

Wie van jullie is er ook zo vers(l)ingerd aan deze oude, meestal zwarte dames? Wellicht is dit dan een leuk idee: een bejaardensoos (Bee) voor oude machines! (klik)


Oh ja, de Singer 15K heeft nog geen naam, iemand een goed idee? Laat het maar weten!

6 opmerkingen:

ria vogelzang zei

Wat een leuk machientje! Ik heb hetzelfde model, dan van 1936.
Ze naaien ook nog zo goed!
Die van mij heet (oma) Fenje.
Een naam voor je "nieuwe" oudje, zeg je......
iets met een K van Kringloop?
Tante Ka, misschien, of Kaatje....
of (iets respectvoller voor zo'n oude dame): Catharina...?
En ik ben van de partij bij de Bejaarden-Soos, hoor! Zo leuk!
Ik hoop dat er nog veel meer komen!
Groetjes, Ria.

Anoniem zei

Zag ook een oud Singertje met voetpedaal ingebouwd in een tafeltje bij de kringloop staan.Zag er goed uit,maae de riem moest vervangen worden.Waar doe je zoiets??? Heb het met pijn in 't hart laten staan.Hoop dat ie er nog staat-dan neem ik het mee.
succes met het afmaken van je mooie quilt.
groetjes,Truus uit Drenthe

Shirley zei

AH wat een leuk blok is dat toch, echt toevallig dat ik gisteravond de mijne af laat zien. hoeveel blokjes moet je nog maken, oftewel: hoe groot wil je de quilt hebben? Echt een verstand op nul blik op oneindig blok, heel veel kettingnaaien, maar het eindresultaat mag er wezen. Leuk machientje, in heb er dus 2, de FW 221 en 222, maar heb ze eigenlijk meer voor de heb dan voor het naaien; mijn oude Pfaff doet dit veel fijner vanwege ingebouwde boventransport.

ria vogelzang zei

Leuk, je reaktie op mijn blog over het blauwe machientje.
Ze is een "Union"-machine, maar als ik het zo zie, schat ik haar van zo rond 1950-55. Ik denk wel een Japanse import; Ze lijkt wel wat op de Barbie (roze machine) van Bonnie Hunter.
Het is dezelfde vorm machine.
Ook heeft die van mij wel een ingestansd nummer, maar daar kun je niet veel mee; er is niets meer over gearchiveerd....
MAAR: ze kan dus wel mee naar de Bejaardensoos...... ;)
Fijn weekend, Ria.

Rini zei

Gezellig blog kreeg ik voor me toen ik het tussen mijn favorieten vond! Wat mij dit indertijd deed opslaan bij Favorieten was , dat je toen verslag deed van een quiltgebeuren in Elst (OB).
Bestaan die quilt weekends of midweken nog ? Of zijn die naar een andere locatiegegaan? Graag had ik hier wat informatie over .Kan dat ?
rinivannimwegen@gmail.com en
www.bijrini.blogspot .com

Ingrid zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.